zondag 24 augustus 2014

Back to school

Het is er de tijd van het jaar voor: pennenzakken maken. Aangezien er vorige week door het slechte weer niet veel anders opzat dan binnen te blijven, vloog ik maar in de pennenzakken. Ik deed ooit al eens een poging, maar toen lukte het me nog niet. Toen haalde ik het patroon van Oontje. Nu gebruikte ik het patroon van Veritas, wat naar mijn mening weinig verschillend is. Waarschijnlijk heb ik net iets meer naai-ervaring ondertussen zodat het me nu wel lukte. Het Veritas-patroon vind je hier.
De stofjes die ik gebruikte had ik nog liggen. Twee ervan zijn gerecycleerd. De bruine pennenzak was vroeger een kinderhemd. De blauwe met witte bolletjes is gemaakt uit een oude jurk van mezelf.
Ik verstevigde de pennenzakken met vlieseline zoals opgegeven in het patroon. Ik vind de pennenzakken het mooist als je vlieseline gebruikt die enige dikte geven. Maar wat bleek jammer genoeg? Dit soort vlieseline wordt niet meer verkocht in ons lokaal Veritas-filiaal. Spijtig, spijtig, spijtig... Gelukkig heb ik er elders toch nog gevonden.










5 opmerkingen:

  1. Wat zien ze er netjes uit, super gedaan! Zo wordt het een feest om weer naar school te gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Wat een vrolijke boel! Mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ga ik deze week ook nog eens maken! Zoonlief wil nog eens stikken, en als ik zo zie is dit een haalbaar patroontje! Dat staat dit vrijdag op het programma (zeker met dit regenweer!)!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey,

    woow zo mooi gemaakt , zomerse kleuren erg hip.
    Klaar voor een nieuwe schooljaar.
    Veritas Team.

    BeantwoordenVerwijderen